JEDEN FERMENT ZAMIAST WIELU AGENCJI
Specjalizujemy się w projektach marketingowych, reklamowych i edukacyjnych z wykorzystaniem sztuki filmowej, realizujemy pokazy kina plenerowego i samochodowego. Tworzymy zespół o wszechstronnych kompetencjach: techniczno-operacyjnych, marketingowych, sprzedażowych, humanistycznych – dzięki temu od 2007 roku z powodzeniem realizujemy od A do Z nawet najbardziej złożone projekty.
Wierzymy, że KINO ZMIENIA ŻYCIE. NA DOBRE.
Ludzie

Radek Tomasik
współwłaściciel | CEO
Z wykształcenia filmoznawca, z wyboru przedsiębiorca. Odpowiada za strategię rozwoju biznesowego. W przeszłości kierował klubem muzycznym oraz działem projektów specjalnych Multikina. Autor wielu projektów filmowych na styku kultury, biznesu i edukacji. Miłośnik freeride’u: w górach, życiu, a czasem i w pracy!

Paulina Tomasik
współwłaścicielka | CHO
W Fermencie obecna od początku, czyli 2007 r. Od lat współpracuje z kluczowymi partnerami sektora instytucji publicznych jak Centrum Sztuki Dziecka czy Estrada Poznańska. Doświadczona producentka 11 edycji Wędrującego Ale Kino!. Firmowa liderka dobrostanu. Dba o detale: od scrapbookingu po festiwale.

Mateusz Tomasik
współwłaściciel | CTO
Technik, logistyk, specjalista realizacji imprez oraz projekcji filmowych. Ceniony eventowy „multiinstrumentalista”, troubleshooter i autor praktycznych rozwiązań. Zwolennik zasady, że jeśli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie. Na robotę najchętniej dojeżdża motocyklem.

Bartek Majchrzak
dyrektor ds. sprzedaży
Od ponad 20 lat związany z branżą teatralną i kinową w zakresie produkcji, promocji i sprzedaży. Znany jest przede wszystkim ze swojej miłości do widzów, klientów oraz z doskonałej znajomości procesu dystrybucji kinowej, telewizyjnej oraz on-line.

Adam Czub
project manager

Agata Pezalska
office & sales manager
W Fermencie odpowiada za organizację pokazów kina plenerowego, objazdowego, samochodowego i pokazy specjalne. Wie, że najlepszym sposobem na rozpoczęcie przygody z kinem jest skończenie z mówieniem i przystąpienie do działania. Każdy telefon odbiera z uśmiechem. Swoim czujnym okiem dba też o formalności i dokumenty.

Ewa Domaradzka
project manager | marketing
Opowiada co u nas słychać i nad czym aktualnie pracujemy. Dba, żeby o naszych działaniach, wydarzeniach oraz planach było głośno i w internecie, i poza nim. Prywatnie wielbicielka czarnej kawy, reportaży i odkrywania nowych miejsc.

Paulina Kulesza
specjalistka
ds. projektów specjalnych | edukacja
Uważna korektorka, filmoznawczyni. Najwierniejsza fanka festiwali filmowych i amerykańskiego kina indie.

Katarzyna Kebernik
koordynatorka zespołu edukacji
Absolwentka poznańskiej polonistyki. W Fermencie specjalistka od edukacji z filmem. Zajmuje się również krytyką filmową, pisze m.in. dla „KINA” oraz portalu film.org.pl

Kasia Urbańska
specjalistka ds. marketingu | zespół dystrybucji
Od 15 lat związana z branżą kinową. W swojej karierze zajmowała się marketingiem jednego z bydgoskich kin, współorganizowała międzynarodowy festiwal Camerimage. Obecnie odpowiada za marketing działu Kino Maestro. Prywatnie uwielbia pić dobrą kawę przy jednoczesnym pleceniu makram lub haftowaniu.

Agata Szulc
specjalistka ds. edukacji z filmem
Literaturoznawczyni, nauczycielka, skrzypaczka. W 2022 r. obroniła z wyróżnieniem doktorat na poznańskiej polonistyce. Publikowała m. in. w „Ruchu Literackim” i „Kontekstach Kultury”. Niedawno wydała edycję odnalezionych przez siebie wierszy Joanny Pollakówny (Wieczność dopełni, PIW 2023). Interesuje się pograniczami sztuk.

Julia Jarus
specjalistka ds. marketingu
Absolwentka filmoznawstwa i kultury mediów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Z zawodu – marketerka i edukatorka, z pasji – aktywistka. Miłośniczka kina społecznie zaangażowanego, a także kultury i historii Wielkopolski.”

Jagoda Roszak
specjalistka ds. edukacji z filmem

Michał Cybula
koordynator produkcji
Zajmuje się techniką potrzebną do realizacji naszych wydarzeń, od dbania o sprawność po przygotowanie potrzebnego sprzętu na każdy event. Kinooperator, realizator multimediów. Prywatnie fan animacji grafiki 3d i właściciel najbardziej zabałaganionego biurka w firmie.

Ewa Łapińska
managerka ds. wsparcia
Z wykształcenia socjolożka, z pasji obserwatorka. Biegła w koordynacji pracy zespołu oraz prowadzeniu samodzielnych projektów.
Praca z wyzwaniami to jej chleb powszedni. W biznesie jak i w życiu prywatnym myśli strategicznie i skutecznie znajduje rozwiązanie dla każdej trudnej sytuacji.

Ewa Garcia Fernandez
liderka zespołu kin
Odpowiada za kontakt z pracownikami obsługi technicznej realizującej pokazy kina plenerowego i samochodowego. Dba o grafik pracy, zaangażowanie i samopoczucie pracowników – pomaga w tym wiedza z ukończonych studiów psychologicznych.

Asia Tomasik
producentka wydarzeń kulturalnych
Odpowiedzialna za realizację eventów. Staranna i zdeterminowana, nigdy się nie poddaje. Aktualnie testuje swoje mocne strony na urlopie macierzyńskim z najbardziej wymagającymi klientami 😉

Krzysztof Gepard
graphic designer
W bliskiej współpracy ze wszystkimi działami Fermentu odpowiada za montaż filmowy, przeprowadzanie nagrań oraz projektowanie grafik. Dzięki niemu każdy pomysł wykreowany w zespole znajduje urzeczywistnienie w wizualnej formie. Poza pracą student ostatniego roku Kreatywnej Produkcji Filmowej na CDV.

Małgorzata Garcia-Sepełowska
specjalistka ds. wsparcia marketingu i dystrybucji
Nasza historia
Nie od razu widzieliśmy, że kino może zmieniać życie. I to na dobre. Na początku po prostu byliśmy absolwentami specjalności filmoznawczej na poznańskiej polonistyce. Naszymi nielicznymi walorami były lekkie pióro, umiejętność łączenia kropek i pracowitość. Zaś skromnym doświadczeniem – kilka opublikowanych tekstów, kilka mikrowydarzeń filmowych i kilka tysięcy godzin pracy na akord w agreście.
Oczywiście zawsze wierzyliśmy w moc ruchomego obrazu na wielkim ekranie, ale uniwersyteckie wtajemniczenia wyrobiły w nas też duże poczucie ironii. Wiele lat, wiele nauki i wiele obserwacji później zauważyliśmy, że nie tylko my trzymamy w głowach (i w trzewiach) ulubione filmy, ukochanych bohaterów i najbardziej emocjonujące historie. Że nie tylko za nami chodzą one krok w krok, podpowiadają i odradzają w życiowych wyborach, stają się katalizatorami procesów myślowych oraz szeroko rozumianej alchemii uczuć i wrażeń.
Wyrabialiśmy w sobie nieznoszące sprzeciwu przekonanie, że kino jest współczesną mitologią i katechizmem, że „Władca Pierścieni”, „Klasztor”, Marvel, „Wichry namiętności”, „Między słowami”, filmy stylu zerowego, kino autorskie i amatorskie przebijają się przez rzeczywistość jak światło projektora przez taśmę filmową i rzucają nowy obraz na ekran zdarzeń. I że to ma znaczenie. Że to zwyczajnie zmienia życie.
A skoro je zmieniać, to tylko w młodości. Wtedy człowiek się rozwija i uczy, czy tego chce, czy nie chce: obowiązek edukacyjny dotyczy w końcu każdego. Więc rozpoczęliśmy od edukacji z filmem. Nie minęło jednak wiele czasu nim – z zachwytem! – zorientowaliśmy się, że nigdy nie jest za późno, by zmienić coś na lepsze. Mówili i pokazywali nam to sami widzowie – podczas spotkań w Klubie Filmowym Ferment, kinie plenerowym czy – co najwymowniejsze – filmowym klubie seniora. A gdy sami w to uwierzyliśmy, postanowiliśmy dzielić się tym odkryciem z innymi.
Co się okazało? Że kino można połączyć z wartościami krzewionymi przez określone firmy, brandy czy instytucje. Że Mel Gibson popularyzujący sztukę storytellingu w filmie „Czego pragną kobiety” podczas pamiętnej prezentacji dla Nike wcale nie odkrył świętego Graala! Zaś producenci tego filmu nie są jedynymi, którzy dostrzegli szansę na połączenie ścieżek wielkiego potentata branży sportowej i wrażliwego scenarzysty opowiadającego o wolności. Każdy kocha dobre opowieści. A więc i my zaczęliśmy łączyć ścieżki kina ze ścieżkami naszych klientów.
Najszybciej poszło nam z Multikinem – wiadomo, branża. Ale szybko dołączyli inni: jedni wcześniej od nas przeżyli podobne oświecenie, innym w tym pomogliśmy. Do grona naszych kontrahentów dołączyły takie marki jak Allegro, Transatlantyk, LPP, Škoda, Orange, BZ WBK (dziś Santander), Centrum Sztuki Dziecka, Estrada Poznańska i wiele innych. Wszystkim z kinem i kulturą było po drodze, bo filmy miały realny wpływ na rzeczywistość ich odbiorców. Kino stało się dla nas oczywistą drogą. Drogą rozwoju własnych karier, drogą edukowania i kształtowania postaw, drogą skłaniania do refleksji i drogą do zmian w życiu. Swoim i innych. Na dobre!
Dziś jesteśmy organizacją, w której na stałe pracuje kilkanaście osób. W wysokim sezonie plenerowym współpracujemy z kilkudziesięcioma kolejnymi. Już wiemy, że kino może zmieniać życie na dobre: życie klientów, pracowników, właścicieli, podwykonawców, dostawców, społeczności wokół nas i wszystkich interesariuszy. Ale nic nie zadzieje się samo: nigdy nie możemy przestać się starać. Jest to ważny element naszej misji i kultury organizacyjnej, którą codziennie staramy się aktywnie kształtować.
To co, pogadamy? 😉