O NAS

JEDEN FERMENT ZAMIAST WIELU AGENCJI

Specjalizujemy się w projektach marketingowych, reklamowych i edukacyjnych z wykorzystaniem sztuki filmowej, realizujemy pokazy kina plenerowego i samochodowego. Tworzymy zespół o wszechstronnych kompetencjach: techniczno-operacyjnych, marketingowych, sprzedażowych, humanistycznych – dzięki temu od 2007 roku z powodzeniem realizujemy od A do Z nawet najbardziej złożone projekty.

Wierzymy, że KINO ZMIENIA ŻYCIE. NA DOBRE.

Ludzie

Radek Tomasik

współwłaściciel | CEO

Z wykształcenia filmoznawca, z wyboru przedsiębiorca. Odpowiada za strategię rozwoju biznesowego. W przeszłości kierował klubem muzycznym oraz działem projektów specjalnych Multikina. Autor wielu projektów filmowych na styku kultury, biznesu i edukacji. Miłośnik freeride’u: w górach, życiu, a czasem i w pracy!

Paulina Tomasik

współwłaścicielka | CHO

W Fermencie obecna od początku, czyli 2007 r. Od lat współpracuje z kluczowymi partnerami sektora instytucji publicznych jak Centrum Sztuki Dziecka czy Estrada Poznańska. Doświadczona producentka 11 edycji Wędrującego Ale Kino!. Firmowa liderka dobrostanu. Dba o detale: od scrapbookingu po festiwale.

Mateusz Tomasik

współwłaściciel | CTO

Technik, logistyk, specjalista realizacji imprez oraz projekcji filmowych. Ceniony eventowy „multiinstrumentalista”, troubleshooter i autor praktycznych rozwiązań. Zwolennik zasady, że jeśli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie. Na robotę najchętniej dojeżdża motocyklem.

Iza Żuk

kierowniczka ds. operacyjnych

Odpowiedzialna za sprawy operacyjne i organizacyjne. Opiekuje się Klientami, dba o to, żeby realizacje przebiegały sprawnie i by wszystko było dopięte na ostatni guzik. W pracy dla Ferment Kolektiv zdarza jej się też coś… zmalować podczas graficznych szaleństw.

Adam Czub

kierownik projektów

Zajmuje się projektami specjalnymi dla Multikino Polska (maratonami filmowymi, koncertami i sportem na dużym ekranie), premierami filmowymi, współpracą z lokalnymi mediami i szukaniem nowych możliwości dla wydarzeń filmowych. Największy fan Lecha Poznań w Wielkopolsce!

Bartek Majchrzak

dyrektor ds. sprzedaży

Od ponad 20 lat związany z branżą teatralną i kinową w zakresie produkcji, promocji i sprzedaży. Znany jest przede wszystkim ze swojej miłości do widzów, klientów oraz z doskonałej znajomości procesu dystrybucji kinowej, telewizyjnej oraz on-line.

Krzysztof Magnuszewski

graphic designer

Zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną – od projektowania materiałów promocyjnych, składu broszur
i e-booków do tworzenia animacji i montażu filmów edukacyjnych. Po zamknięciu komputera, wskakuje na deskę!

Agnieszka Powierska

specjalistka
ds. edukacji filmowej

Tworzy materiały edukacyjne, scenariusze lekcji, spotyka się i dyskutuje z uczniami i nauczycielami o filmach, zarówno zdalnie, jak i offline.
Współtworzy portal filmwszkole.pl i pogłębia możliwości wykorzystania filmu w edukacji.

Ewa Garcia Fernandez

liderka zespołu kin

Odpowiada za kontakt z pracownikami obsługi technicznej realizującej pokazy kina plenerowego i samochodowego. Dba o grafik pracy, zaangażowanie i samopoczucie pracowników – pomaga w tym wiedza z toczących się studiów psychologicznych.

Agata Pezalska

specjalistka
ds. administracyjno-biurowych
i kadr

W Fermencie odpowiada za formalności i dokumenty. Wszelką papierologię kontroluje z gracją i lekkością.

Paulina Kulesza

asystentka
ds. projektów specjalnych

Uważna korektorka, filmoznawczyni. Najwierniejsza fanka festiwali filmowych i amerykańskiego kina indie. 

Asia Tomasik

producentka

Odpowiedzialna za realizację eventów. Staranna i zdeterminowana, nigdy się nie poddaje. Aktualnie testuje swoje mocne strony na urlopie macierzyńskim z najbardziej wymagającymi klientami 😉

Ewa Domaradzka

specjalistka ds. marketingu

Opowiada co u nas słychać i nad czym aktualnie pracujemy. Dba, żeby o naszych działaniach, wydarzeniach oraz planach było głośno i w internecie, i poza nim. Prywatnie wielbicielka czarnej kawy, reportaży i odkrywania nowych miejsc.

Nasza historia

Nie od razu widzieliśmy, że kino może zmieniać życie. I to na dobre. Na początku po prostu byliśmy absolwentami specjalności filmoznawczej na poznańskiej polonistyce. Naszymi nielicznymi walorami były lekkie pióro, umiejętność łączenia kropek i pracowitość. Zaś skromnym doświadczeniem – kilka opublikowanych tekstów, kilka mikrowydarzeń filmowych i kilka tysięcy godzin pracy na akord w agreście.

Oczywiście zawsze wierzyliśmy w moc ruchomego obrazu na wielkim ekranie, ale uniwersyteckie wtajemniczenia wyrobiły w nas też duże poczucie ironii. Wiele lat, wiele nauki i wiele obserwacji później zauważyliśmy, że nie tylko my trzymamy w głowach (i w trzewiach) ulubione filmy, ukochanych bohaterów i najbardziej emocjonujące historie. Że nie tylko za nami chodzą one krok w krok, podpowiadają i odradzają w życiowych wyborach, stają się katalizatorami procesów myślowych oraz szeroko rozumianej alchemii uczuć i wrażeń.

Wyrabialiśmy w sobie nieznoszące sprzeciwu przekonanie, że kino jest współczesną mitologią i katechizmem, że „Władca Pierścieni”, „Klasztor”, Marvel, „Wichry namiętności”, „Między słowami”, filmy stylu zerowego, kino autorskie i amatorskie przebijają się przez rzeczywistość jak światło projektora przez taśmę filmową i rzucają nowy obraz na ekran zdarzeń. I że to ma znaczenie. Że to zwyczajnie zmienia życie.

A skoro je zmieniać, to tylko w młodości. Wtedy człowiek się rozwija i uczy, czy tego chce, czy nie chce: obowiązek edukacyjny dotyczy w końcu każdego. Więc rozpoczęliśmy od edukacji z filmem. Nie minęło jednak wiele czasu nim – z zachwytem! – zorientowaliśmy się, że nigdy nie jest za późno, by zmienić coś na lepsze. Mówili i pokazywali nam to sami widzowie – podczas spotkań w Klubie Filmowym Ferment, kinie plenerowym czy – co najwymowniejsze – filmowym klubie seniora. A gdy sami w to uwierzyliśmy, postanowiliśmy dzielić się tym odkryciem z innymi.

Co się okazało? Że kino można połączyć z wartościami krzewionymi przez określone firmy, brandy czy instytucje. Że Mel Gibson popularyzujący sztukę storytellingu w filmie „Czego pragną kobiety” podczas pamiętnej prezentacji dla Nike wcale nie odkrył świętego Graala! Zaś producenci tego filmu nie są jedynymi, którzy dostrzegli szansę na połączenie ścieżek wielkiego potentata branży sportowej i wrażliwego scenarzysty opowiadającego o wolności. Każdy kocha dobre opowieści. A więc i my zaczęliśmy łączyć ścieżki kina ze ścieżkami naszych klientów.

Najszybciej poszło nam z Multikinem – wiadomo, branża. Ale szybko dołączyli inni: jedni wcześniej od nas przeżyli podobne oświecenie, innym w tym pomogliśmy. Do grona naszych kontrahentów dołączyły takie marki jak Allegro, Transatlantyk, LPP, Škoda, Orange, BZ WBK (dziś Santander), Centrum Sztuki Dziecka, Estrada Poznańska i wiele innych. Wszystkim z kinem i kulturą było po drodze, bo filmy miały realny wpływ na rzeczywistość ich odbiorców. Kino stało się dla nas oczywistą drogą. Drogą rozwoju własnych karier, drogą edukowania i kształtowania postaw, drogą skłaniania do refleksji i drogą do zmian w życiu. Swoim i innych. Na dobre!

Dziś jesteśmy organizacją, w której na stałe pracuje kilkanaście osób. W wysokim sezonie plenerowym współpracujemy z kilkudziesięcioma kolejnymi. Już wiemy, że kino może zmieniać życie na dobre: życie klientów, pracowników, właścicieli, podwykonawców, dostawców, społeczności wokół nas i wszystkich interesariuszy. Ale nic nie zadzieje się samo: nigdy nie możemy przestać się starać. Jest to ważny element naszej misji i kultury organizacyjnej, którą codziennie staramy się aktywnie kształtować.

To co, pogadamy? 😉