O NAS

JEDEN FERMENT ZAMIAST WIELU AGENCJI

Specjalizujemy się w projektach marketingowych, reklamowych i edukacyjnych z wykorzystaniem sztuki filmowej, realizujemy pokazy kina plenerowego i samochodowego. Tworzymy zespół o wszechstronnych kompetencjach: techniczno-operacyjnych, marketingowych, sprzedażowych, humanistycznych – dzięki temu od 2007 roku z powodzeniem realizujemy od A do Z nawet najbardziej złożone projekty.

Wierzymy, że KINO ZMIENIA ŻYCIE. NA DOBRE.

Ludzie

Radek Tomasik

współwłaściciel | CEO

Z wykształcenia filmoznawca, z wyboru przedsiębiorca. Odpowiada za strategię rozwoju biznesowego. W przeszłości kierował klubem muzycznym oraz działem projektów specjalnych Multikina. Autor wielu projektów filmowych na styku kultury, biznesu i edukacji. Miłośnik freeride’u: w górach, życiu, a czasem i w pracy!

Paulina Tomasik

współwłaścicielka | CHO

W Fermencie obecna od początku, czyli 2007 r. Od lat współpracuje z kluczowymi partnerami sektora instytucji publicznych jak Centrum Sztuki Dziecka czy Estrada Poznańska. Doświadczona producentka 11 edycji Wędrującego Ale Kino!. Firmowa liderka dobrostanu. Dba o detale: od scrapbookingu po festiwale.

Mateusz Tomasik

współwłaściciel | CTO

Technik, logistyk, specjalista realizacji imprez oraz projekcji filmowych. Ceniony eventowy „multiinstrumentalista”, troubleshooter i autor praktycznych rozwiązań. Zwolennik zasady, że jeśli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie. Na robotę najchętniej dojeżdża motocyklem.

Bartek Majchrzak

dyrektor ds. sprzedaży

Od ponad 20 lat związany z branżą teatralną i kinową w zakresie produkcji, promocji i sprzedaży. Znany jest przede wszystkim ze swojej miłości do widzów, klientów oraz z doskonałej znajomości procesu dystrybucji kinowej, telewizyjnej oraz on-line.

Adam Czub

key account manager

Zajmuje się projektami specjalnymi dla Multikino Polska (maratonami filmowymi, koncertami i sportem na dużym ekranie), premierami filmowymi, współpracą z lokalnymi mediami i szukaniem nowych możliwości dla wydarzeń filmowych. Największy fan Lecha Poznań w Wielkopolsce!

Kasia Urbańska

head of marketing
brand manager KinoMaestro.pl

Od 19 lat związana z branżą kinową. W swojej karierze zajmowała się marketingiem jednego z bydgoskich kin, współorganizowała międzynarodowy festiwal Camerimage. Posiadaczka prestiżowego certyfikatu Dimaq Professional. Prywatnie uwielbia pić dobrą kawę przy jednoczesnym pleceniu makram lub haftowaniu.

Jagoda Roszak

liderka zespołu edukacji

Absolwentka filologii polskiej UAM w Poznaniu. Ma doświadczenie jako redaktorka merytoryczna czasopism edukacyjnych oraz nauczycielka języka polskiego jako obcego. Prywatnie pasjonatka kina, literatury i dalekich spacerów.

Marzena Kowalczyk

kierowniczka zespołu
księgowo-administracyjnego

Doświadczona i kompetentna profesjonalistka w dziedzinie księgowości. Jej domeną jest systematyczność, dobra organizacja pracy, elastyczność i przede wszystkim chęć rozwoju.  Prywatnie: szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci oraz harcerka z powołania, działająca na rzecz dzieci i dla dzieci, nieustająco poszukująca przygód na łonie natury i w służbie społeczności.

Marta Muszyńska

grafik designer

Absolwentka designu na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz grafiki projektowej, z doświadczeniem w tworzeniu kreacji dla różnych branż i marek. Specjalizuje się w projektowaniu oraz koordynacji aspektów wizualnych dla wszystkich linii biznesowych firmy i działań zewnętrznych. Współpracuje ściśle z każdym zespołem. Miłośniczka typografii i mono struktur w projektowaniu. Prywatnie pasjonatka natury i sportów wodnych.

Paulina Kulesza

project manager

Uważna korektorka, filmoznawczyni. Najwierniejsza fanka festiwali filmowych i amerykańskiego kina indie. 

Agata Szulc

specjalistka
ds. edukacji z filmem

Literaturoznawczyni, nauczycielka, skrzypaczka. W 2022 r. obroniła z wyróżnieniem doktorat na poznańskiej polonistyce. Publikowała m. in. w „Ruchu Literackim” i „Kontekstach Kultury”. Niedawno wydała edycję odnalezionych przez siebie wierszy Joanny Pollakówny (Wieczność dopełni, PIW 2023). Interesuje się pograniczami sztuk.

Przemek Mudlaff

specjalista
ds. sprzedaży w dziale dystrybucji KinoMaestro.pl

Domorosły filmoznawca, który poza kinem kocha pisanie. Od ponad 10 lat obie te pasje łączy na polu krytyki filmowej. Pisał dla wielu polskich internetowych serwisów filmowych. Od 2016 roku stale związany z portalem film.org.pl. Prywatnie absolutny maniak najnudniejszych sportów, jakie wymyśliła ludzkość, czyli formuły 1 oraz tenisa ziemnego.

Projekt bez nazwy

Asia Tomasik

producentka eventów

Z wykształcenia magistra inżyniera ochrony środowiska. W pracy event menagerka oraz poducentka naszych wydarzeń. Z zamiłowania do środowiska bacznie pilnuje eko rozwiązań w naszej firmie. Miłośniczka jazdy rowerem przez cały rok, lubi zaszyć się pod kocem czytając książki.

rysiu walkowiak

Ryszard Walkowiak

koordynator produkcji

Z wykształcenia jestem magistrem zarządzania, jednak moją karierę ukierunkowała pasja do kina, a nie kierunek studiów. W pracy zajmuję się aspektami technicznymi kina plenerowego, od przygotowania i serwisowania sprzętu, aż po realizacje pokazów w różnych częściach Polski. Po pracy lubię aktywnie spędzać czas na wycieczkach rowerowych, uprawiając sporty wodne lub przygotowując się do przebiegnięcia kolejnego maratonu.

Krzysztof Gepard

video production specialist

W bliskiej współpracy ze wszystkimi działami Fermentu odpowiada za montaż filmowy, przeprowadzanie nagrań oraz projektowanie grafik. Dzięki niemu każdy pomysł wykreowany w zespole znajduje urzeczywistnienie w wizualnej formie. Absolwent Kreatywnej Produkcji Filmowej na CDV.

Marta Madońska

specjalistka ds. marketingu

Człowiek marketingu, ekspertka, która zdobyła doświadczenie w instytucjach kultury, agencjach brandingowych i reklamowych. Poznanianka, ale jedną nogą w Berlinie. Specjalistka od budowania relacji, z misją rozwoju branży i edukacji filmowej. Prywatnie melomanka, mól książkowy i wielbicielka kraju kwitnącej wiśni. Uważa, że roślinoholizm to pasja a nie uzależnienie.

Anita Balewska

specjalistka ds. marketingu

Pomaga markom rozwijać się w dynamicznym świecie mediów społecznościowych, tworząc skuteczne strategie i kampanie reklamowe. W pracy łączy kreatywność z analitycznym podejściem, aby osiągać realne wyniki. Prywatnie miłośniczka książek, natury i wszelkich form tworzenia sztuki w domowym zaciszu, co inspiruje do poszukiwania nowych pomysłów i rozwiązań.

Antoni Szczepaniak

specjalista ds. marketingu

Od dziecka zafascynowany opowiadaniem historii i sportem. To wykształciło jego giętki język i szybkie riposty. Marzył, by zostać pisarzem, ale od dziecka miał problem z odmianą przez przypadki. Jednym z przypadków, odmieniających jego życie, była praca w marketingu. Z czasem tęskno mu było do sztuki. Postanowił więc napisać coś, co zmieni jego życie. No i napisał list motywacyjny do Fermentu, z którym zamierza pisać historię.

Karol Sikora

digital marketer

Marketingiem internetowym zajmuje się od 7 lat, a marketingiem performance od 5 lat. Uważa, że produkt/usługa pomocna dla innych + dobre podejście biznesowe = sukces i szczęście.
Prywatnie fan tworzenia i odtwarzania utworów muzycznych bez nut na instrumentach klawiszowych.

Asia Roszak

specjalistka ds. sprzedaży

Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania fanka popkultury, zwłaszcza komiksów i filmów. Od wielu lat występuje na festiwalach i konwentach fanowskich prowadząc prelekcje i panele dyskusyjne. W Fermecie odpowiada za sprzedaż pokazów kina plenerowego, objazdowego i samochodowego.

Magda Cichocka

specjalistka ds. księgowo-administracyjnych

Jej motto to nie ma rzeczy niemożliwych. Ukończyła Politechnikę Poznańską, zostając inżynierem technologii chemicznej ale jakiś czas temu wciągnęła ją księgowość. Wolny czas spędza z rodziną na wycieczkach rowerowych, a kiedy ma czas tylko dla siebie zaszywa się pod kocem z dobrym reportażem w ręku.

Jarek Drosik

kinooperator kina plenerowego

Pasjonat filmu i fotografii, pracujący jako kinooperator kina plenerowego. Odpowiada za techniczne aspekty projekcji oraz organizację wydarzeń kinowych w całej Polsce. Profesjonalnie zajmuje się fotografią motoryzacyjną i produktową. Prywatnie uwielbia górskie wyprawy, poszukiwanie minerałów oraz hodowlę roślin.

Bartłomiej Siek

specjalista ds. administracji

Specjalista od administracji. Absolwent i pasjonat historii. Kibic Juventusu i Broni Radom. Miłośnik gotowania. Specjalista od rozwiązywania problemów. W wolnym czasie gra na basie. Ściany szpachluje nie gorzej niż Bogusław Łęcina.

Agata Pezalska

dyrektorka ds. sprzedaży

W Fermencie odpowiada za organizację pokazów kina plenerowego, objazdowego, samochodowego i pokazy specjalne. Wie, że najlepszym sposobem na rozpoczęcie przygody z kinem jest skończenie z mówieniem i przystąpienie do działania. Każdy telefon odbiera z uśmiechem. Obecnie nieobecna w biurze, zajęta nowymi wyzwaniami życiowymi, które obejmują wiele niezaplanowanych zajęć w domowym zaciszu.

Współpracują z nami

Michał Cybula

koordynator produkcji

Zajmuje się techniką potrzebną do realizacji naszych wydarzeń, od dbania o sprawność po przygotowanie potrzebnego sprzętu na każdy event. Kinooperator, realizator multimediów. Prywatnie fan animacji grafiki 3d i właściciel najbardziej zabałaganionego biurka w firmie. 

Ewa Domaradzka

ekspertka ds. komunikacji marketingowej

Specjalistka ds. marketingu z ponad 10letnim stażem. Dba o nasze działania marketingowe, przede wszystkim w obszarze digitalu. Dumna posiadaczka międzynarodowego certyfikatu DIMAQ Professional. Prywatnie wielbicielka dalekich podróży i kina opowiadającego dobre historie. 

Katarzyna Kebernik

project managerka

Absolwentka poznańskiej polonistyki. W Fermencie specjalistka od edukacji z filmem. Zajmuje się również krytyką filmową, pisze m.in. dla „KINA” oraz portalu film.org.pl

Nasza historia

Nie od razu widzieliśmy, że kino może zmieniać życie. I to na dobre. Na początku po prostu byliśmy absolwentami specjalności filmoznawczej na poznańskiej polonistyce. Naszymi nielicznymi walorami były lekkie pióro, umiejętność łączenia kropek i pracowitość. Zaś skromnym doświadczeniem – kilka opublikowanych tekstów, kilka mikrowydarzeń filmowych i kilka tysięcy godzin pracy na akord w agreście.

Oczywiście zawsze wierzyliśmy w moc ruchomego obrazu na wielkim ekranie, ale uniwersyteckie wtajemniczenia wyrobiły w nas też duże poczucie ironii. Wiele lat, wiele nauki i wiele obserwacji później zauważyliśmy, że nie tylko my trzymamy w głowach (i w trzewiach) ulubione filmy, ukochanych bohaterów i najbardziej emocjonujące historie. Że nie tylko za nami chodzą one krok w krok, podpowiadają i odradzają w życiowych wyborach, stają się katalizatorami procesów myślowych oraz szeroko rozumianej alchemii uczuć i wrażeń.

Wyrabialiśmy w sobie nieznoszące sprzeciwu przekonanie, że kino jest współczesną mitologią i katechizmem, że „Władca Pierścieni”, „Klasztor”, Marvel, „Wichry namiętności”, „Między słowami”, filmy stylu zerowego, kino autorskie i amatorskie przebijają się przez rzeczywistość jak światło projektora przez taśmę filmową i rzucają nowy obraz na ekran zdarzeń. I że to ma znaczenie. Że to zwyczajnie zmienia życie.

A skoro je zmieniać, to tylko w młodości. Wtedy człowiek się rozwija i uczy, czy tego chce, czy nie chce: obowiązek edukacyjny dotyczy w końcu każdego. Więc rozpoczęliśmy od edukacji z filmem. Nie minęło jednak wiele czasu nim – z zachwytem! – zorientowaliśmy się, że nigdy nie jest za późno, by zmienić coś na lepsze. Mówili i pokazywali nam to sami widzowie – podczas spotkań w Klubie Filmowym Ferment, kinie plenerowym czy – co najwymowniejsze – filmowym klubie seniora. A gdy sami w to uwierzyliśmy, postanowiliśmy dzielić się tym odkryciem z innymi.

Co się okazało? Że kino można połączyć z wartościami krzewionymi przez określone firmy, brandy czy instytucje. Że Mel Gibson popularyzujący sztukę storytellingu w filmie „Czego pragną kobiety” podczas pamiętnej prezentacji dla Nike wcale nie odkrył świętego Graala! Zaś producenci tego filmu nie są jedynymi, którzy dostrzegli szansę na połączenie ścieżek wielkiego potentata branży sportowej i wrażliwego scenarzysty opowiadającego o wolności. Każdy kocha dobre opowieści. A więc i my zaczęliśmy łączyć ścieżki kina ze ścieżkami naszych klientów.

Najszybciej poszło nam z Multikinem – wiadomo, branża. Ale szybko dołączyli inni: jedni wcześniej od nas przeżyli podobne oświecenie, innym w tym pomogliśmy. Do grona naszych kontrahentów dołączyły takie marki jak Allegro, Transatlantyk, LPP, Škoda, Orange, BZ WBK (dziś Santander), Centrum Sztuki Dziecka, Estrada Poznańska i wiele innych. Wszystkim z kinem i kulturą było po drodze, bo filmy miały realny wpływ na rzeczywistość ich odbiorców. Kino stało się dla nas oczywistą drogą. Drogą rozwoju własnych karier, drogą edukowania i kształtowania postaw, drogą skłaniania do refleksji i drogą do zmian w życiu. Swoim i innych. Na dobre!

Dziś jesteśmy organizacją, w której na stałe pracuje kilkanaście osób. W wysokim sezonie plenerowym współpracujemy z kilkudziesięcioma kolejnymi. Już wiemy, że kino może zmieniać życie na dobre: życie klientów, pracowników, właścicieli, podwykonawców, dostawców, społeczności wokół nas i wszystkich interesariuszy. Ale nic nie zadzieje się samo: nigdy nie możemy przestać się starać. Jest to ważny element naszej misji i kultury organizacyjnej, którą codziennie staramy się aktywnie kształtować.

To co, pogadamy? 😉